Fabrica cretinului digital (o recenzie de Radu Iliescu)

5
(3)
Doctor în neuroștiințe, Michel Desmurget a publicat în 2019 La fabrique du crétin digital. Volumul scoate la iveală pericolul ecranelor pentru copiii noștri și afirmă teza curajoasă a unei imposibilității construcției ființei umane numai „prin intermediul ecranelor”, inclusiv în interactivitatea oferită de tehnologia digitală. Desmurget denunță pericolele politicilor publice asumate și-n România de Ministerul Educației, dar și patologiile din sfera privată produse de interacțiunea digitală excesivă. Calificată drept „carte de sănătate publică”, cartea lui Michel Desmurget a primit o mențiune specială atunci când premiul de eseu Femina a fost acordat în noiembrie 2019.

Despre demența digitală a mai scris și Manfred Spitzer. Dincolo de orice diagnostic apocaliptic, există însă și soluții: comunitățile vii. Într-o abordare terapeutică a vieții, orientată mereu spre soluții practice pentru toate nevrozele și devianțele comportamentale ale omului-antenă, Clubul Marilor Cărți ne propune un inventar al alienărilor psiho-emoționale, dar și analiza necruțătoare a fenomenului hiperconectării.

Radu Iliescu s-a născut la Botoşani pe 10 octombrie 1972. A citit la Facultatea de Litere din Iaşi. A studiat doctrină juridică la Facultatea de Drept din Cluj. A vândut într-o alimentară şi într-o bijuterie. A lucrat trei zile într-o corporaţie. A crescut vaci şi cai, a făcut o casă din pământ cu mâinile lui, de la fundaţie până la acoperiş. N-a imigrat nici în Canada, nici în Grecia. A predat franceză în diferite licee din Botoşani, Cluj-Napoca şi Turda. S-a despărţit iremediabil de literatură pentru hermeneutica textelor sacre şi metafizică. Atunci când nu traduce înscrisuri juridice în câteva limbi, citeşte în neştire, fapt care îi permite să scrie mult mai puţine prostii decât dacă şi-ar imagina vreodată că este scriitor.

Câte de folositor a fost articolul?

Apasă pe o stea pentru a selecta recenzia

Recenzia medie 5 / 5. Număr voturi: 3